Tijdens de eerste lockdown groeide bij ons de ambitie om meer met ons YouTube-kanaal te gaan doen. Met onze behapbare en luchtige Brandstof video’s willen we onze kennis met jullie delen, jullie inspireren en de gezichten achter BYRON laten zien. Dit blijkt nu de juiste keuze, want in de loop van dit jaar zagen we een aantal trends op YouTube die zich zeker gaan doorontwikkelen in 2021. Je krijgt er twee cadeau.
Trend #1 De behoefte aan kennis en how-to-video’s blijft groeien door Corona
Kennisdeling en how-to video’s zijn natuurlijk niets nieuws op YouTube, maar de populariteit is er sinds Corona niet minder op geworden. We zitten massaal thuis en hebben alle tijd om iets nieuws te leren. Al kan je net als lange Frans natuurlijk ook verdwalen in de fuik van Corona complottheorieën. Gekkie.
Het valt op dat de behoefte aan ‘echte’ kennis via YouTube groeit. Kennisdeling en how-to video’s zijn momenteel dan ook de twee meest populaire categorieën op YouTube.
Want top dat je nu eindelijk tijd hebt om aan dat nieuwe merk te werken, maar hoe in godsnaam kies je eigenlijk het juiste lettertype? Of een ‘home workout’, hoe doe je die eigenlijk zonder gelijk je hamstrings af te scheuren? Om net zo’n kast te worden als onze Lars, check je daarvoor deze video!
Kennisdeling en how-to video’s zijn momenteel dan ook de twee meest populaire categorieën op YouTube.
Google, de eigenaar van YouTube, heeft het ons ook nog eens makkelijker gemaakt om deze content te vinden. Als je tegenwoordig je ‘how-to’ vraag zoekt op Google, krijg je twee verschillende soorten resultaten; tekst, en YouTube suggesties. Wat ga je doen? Een lap tekst lezen of kijk je even snel die tutorial? Juist.
Trend #2 De gezichten achter een merk worden belangrijker
Tijdens de lockdown zitten we veel meer thuis dan ons lief is, en de sociale dieren die we zijn (nja, de meeste dan), hebben we toch echt sterke behoefte aan contact en verbinding met andere mensen. Niet geheel verrassend staan vlogs momenteel op nummer drie van meest populaire categorieën op YouTube.
Deze trend wordt door merken ook opgepakt. Mensen willen blijkbaar niet alleen maar een merk zien, maar zijn ook benieuwd naar de mensen achter het merk en hoe de processen gaan. Geef je merk een gezicht in 2021 en laat ook de menselijke kant zien om echt een connectie en vertrouwen op te bouwen met jouw volgers en klanten.
Brandstof voor 2021!
Dus wat kan je verwachten van ons in 2021 denk je? Nog meer kennis in de vorm van onze Brandstof video’s! En nog meer de Dennis en Valerio van BYRON op je beeldscherm.
Dat wil je natuurlijk niet missen. Abonneer op ons kanaal voor jouw brandstof voor 2021!