Communicatie concept Bar Company

Tone of voice

Scroll naar de brandstof content
BYRON / Tone of voice

Tone of voice

Bij het vertellen van jouw merkverhaal gaat het er niet alleen om welk verhaal je vertelt, maar ook welke woorden je gebruikt. Je tone of voice is bepalend voor hoe de boodschap overkomt en vooral ook hoe geloofwaardig het is bij jouw merk.

Communicatie concept Bar Company
Hoe spreekt jouw merk?

Het bepalen van je tone of voice gaat verder dan alleen bedenken of je mensen aanspreekt met u of je. Je moet bedenken welke woorden of uitspraken wel en niet bij jouw merk passen. Eigenlijk is het net als bij mensen. De ene zegt: “dan heb ik dat voor niets gedaan” en de ander zegt: “dat heb ik voor saus gedaan” (Ben, I look at you). Wat je zegt, als persoon of als merk, doet veel met de beeldvorming.

Het gaat om de taal van jouw merk achterhalen

Er is geen standaard lijstje met woorden die je wel of niet moet gebruiken voor je merk. Je moet je merk door en door kennen om de juiste tone of voice te bepalen. Daarom duik je eerst in je merkidentiteit. Waar staat jouw merk voor en wat wil je dat het uitstraalt. Om de vertaalslag te maken naar een passende tone of voice, kan je goed gebruik maken van je merkpersoonlijkheid. Een onderdeel van je merkidentiteit die antwoord geeft op de vraag: Wie zou mijn merk zijn als het een persoon zou zijn? Het gaat dan ook dingen zoals leeftijd, hobby’s, gezinssamenstelling en karaktereigenschappen. Wanneer je de merkpersoonlijkheid scherp hebt, kan je ook makkelijker antwoord geven op de vraag: Hoe spreekt diegene?

Je tone of voice gaat dus verder dan alleen bepalen of je merk informeel of formeel is. Het gaat om de taal van jouw merk achterhalen!

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!

- Sozyar, brand director
(024) 76 00 515Maak een afspraak
Sozyar Wali, Brand Director
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Sozyar Wali, Brand Director

Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!

(024) 76 00 515

Neem contact op

contact
brandalarm

We hebben weer nieuwe brandstof! De kracht van goede employer branding.

Bekijk het item!