Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
- Bram, brand director(024) 76 00 515Maak een afspraak
Heb je een nieuw merk of product dat je in de markt wil zetten, maar mis je nog een goede catchy naam? Wij kunnen je helpen! Onze creatieve geesten buigen zich graag over jouw vraagstuk en bedenken een goede naamgeving & slogan die past bij jouw merk!
Het bepalen van de juiste naamgeving & slogan is een intensief en belangrijk proces. Het is de basis van jouw gehele merk. Je wil daarom dat de naam en slogan de juiste uitstraling hebben. Om dit te achterhalen gaan we eerst kijken wat jouw merkidentiteit is. Wat wíl je uitstralen als merk. Dat is de basis voor de brainstorm om tot een passende naam en eventueel slogan te komen voor jouw merk. Want het komen tot een passende naam gaat vaak niet over één nacht ijs. Dit vergt creativiteit, brainstormsessies en een stel knappe koppen.
Tijdens het proces is het natuurlijk ook van belang dat je geen andere soortgelijke producten/diensten/merken hebt met (bijna) dezelfde naam. Daarom moet je de markt goed in kaart brengen en kijken welke spelers er al in actief zijn. Je wil dat jouw naam uniek is en onderscheidend ten opzichte van je concurrenten. Daarnaast is het altijd belangrijk dat je direct bekijkt of de domeinnaam nog beschikbaar of te koop is. Want een merk zonder website? Dat bestaat eigenlijk niet, toch?
Ga je jouw merk ook introduceren in het buitenland? Zorg er dan voor dat je altijd checkt wat jouw merknaam is desbetreffend land betekent. Er zijn al veel fouten gemaakt, vooral in de autobranche. Denk maar aan de Mitsubishi Pajero (Spaans voor klootzak), Citroën Evasion (in het Engels belastingontduiking) en Mercedes Benz die in China de naam Bensi wilde gebruiken (staat in het Chinees voor ‘haast je om te sterven). Niet echt de associaties die je je product wil meegeven…
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
- Bram, brand directorNeem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
(024) 76 00 515