Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
- Bram, brand director(024) 76 00 515Maak een afspraak
Elk bedrijf heeft wel een logo. Bij het ene bedrijf is deze zo herkenbaar dat mensen hem over de hele wereld herkennen. Denk aan de gele M van McDonalds... Bij andere merken is die herkenbaarheid wat minder. Hoe kom je nu tot een goed logo? En wat is een goed logo?
Het ‘grootste’ onderdeel van de visuele identiteit van jouw merk is het logo. Je moet er daarom voor zorgen dat deze perfect aansluit bij jouw merk en de juiste associaties oproept. Het is namelijk een belangrijk deel van wat je merk uitstraalt. De grootste drager van jouw merkidentiteit. Een goed logo is herkenbaar, wordt consistent uitgedragen én zorgt voor die juiste associaties. Eigenlijk net zoals je gehele merk…
Logo’s zijn er in verschillende soorten en maten. Je hebt een woordmerk, beeldmerk en een combinatie van beide. Een woordmerk zie je in de afbeelding hierboven. Het is je merknaam in een bepaald lettertype/stijl en niets meer. Een beeldmerk daarentegen bestaat (zoals het woord al zegt) uit een beeld. Denk maar aan de appel van Apple. Dit kan een symbool, illustratie, icoon of afbeelding zijn. Wanneer je zowel een beeldmerk als woordmerk hebt, spreek je van een combinatie van de twee.
Er is geen richtlijn in wat goed of fout is. Vaak zie je wel dat hoe bekender een merk is, hoe sneller ze het beeldmerk gebruiken zonder het woordmerk erbij. Het beeld is dan inmiddels zo bekend geworden, dat iedereen wel het merk kan herkennen! Dus waar ga jij voor? Een beeldmerk, woordmerk of een combinatie? Onze designers zorgen ervoor dat jouw merkidentiteit juist wordt doorvertaald naar een sterk logo. Zo kan je weer jaren vooruit!
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
- Bram, brand directorNeem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
(024) 76 00 515