Neem gerust contact met ons op. We leggen je graag meer uit!
- bram, Brand Director(024) 76 00 515Maak een afspraak
Wanneer je jouw merkidentiteit scherp hebt, wil je dit ook vertellen naar je doelgroep. Om ervoor te zorgen dat je een consistent verhaal verteld, maak je gebruik van een communicatieconcept. Een overkoepelende boodschap als 'haakje' voor jouw communicatie en/of campagne.
Een goed communicatieconcept moet in lijn liggen met je merkidentiteit. Waar jouw merk voor staat is het uitgangspunt. Zo zorg je ervoor dat wat je in je communicatie uitstraalt naar je doelgroepen ook echt aansluit bij je merk. Consistentie is key!
Het komen tot een passend communicatieconcept gaat niet over een nacht ijs. Een creatieve geest en aantal brainstormsessies zijn hierbij essentieel. Door te sparren met diverse mensen en verschillende concepten te bedenken, kom je vanzelf tot het communicatieconcept dat precies de juiste snaar raakt. Een concept dat past bij jouw merk, onderscheidend is ten opzichte van concurrenten en de juiste doelgroep aantrekt.
Wanneer we de merkidentiteit van een merk achterhalen, bepalen we ook het kernconcept. Het ‘haakje’ waaraan je je gehele merkidentiteit kan ophangen. Klinkt redelijk hetzelfde als je communicatieconcept, toch? Nou niet helemaal! Je kernconcept is namelijk voor intern gebruik. Zo kan je kernconcept richting geven aan de keuzes die je intern maakt. Dit kan ook gaan over welke soort bedrijfskleding je koopt en niet alleen over welke boodschap je communiceert. Je communicatieconcept draag je extern uit. Dit is de ‘parapluterm’ die je helpt richting te geven aan je (externe) communicatie.
Neem gerust contact met ons op. We leggen je graag meer uit!
- bram, Brand DirectorNeem gerust contact met ons op. We leggen je graag meer uit!
(024) 76 00 515