Neem gerust contact met ons op. We vertellen je graag meer!
- Bram, Brand director(024) 76 00 515Maak een afspraak
Je kent het vast wel. Je krijgt een visitekaartje van iemand waar een mooi logo op staat. Je bent enthousiast en zoekt de website op. Bij het openen van de website krijg je niet hetzelfde gevoel als dat je kreeg bij het visitekaartje. Het plaatje matcht simpelweg gewoon niet. Situaties als deze laten je zien hoe belangrijk het is om een sterk en consistent merk te hebben. Een brandbook zorgt er niet alleen voor dat je merk in alle middelen hetzelfde gevoel overbrengt, maar zorgt ook voor onderscheidenheid en herkenbaarheid in al je middelen.
Een brandbook is een document dat de basis vormt voor je merk. Het helpt je bij elke beslissing herinneren of het bij je past of niet. Een sterk merk wordt onder andere gevormd door een herkenbare visuele identiteit, de manier waarop je met klanten of werknemers praat of de wijze waarop jij je winkel of kantoor inricht. Veel organisaties hebben al een bepaald beeld bij wie ze zijn, maar weten niet zo goed hoe ze dit tastbaar kunnen maken naar de rest van de organisatie en de doelgroep.
Wij maken samen met jou je merk tastbaar. We kijken naar wie je bent, wat je verhaal is én wat jou anders maakt dan anderen. Dit noemen wij de merkidentiteit. We gaan op zoek naar de identiteit van jouw organisatie. We bedenken niet jouw merkverhaal, maar zoeken de juiste woorden waarmee we jouw visie en die van je medewerkers kunnen vertellen.
Om dit goed te kunnen doen, verdiepen we ons in jouw merk en jouw drijfveren. We kijken naar waar je merk voor staat en praten hierover met jou en je medewerkers. Een brandbook is er niet alleen voor medewerkers, maar voor iedereen die je merk ziet. Het zorgt ervoor dat elke beslissing en elke uiting past bij wie je bent, waar je voor staat en dat mensen je vanaf het eerste moment herkennen en onthouden.
Met een brandbook geef je huidige én nieuwe medewerkers een samenvatting van je merkverhaal. Er staan handvatten in die helpen met het maken van de juiste keuzes. Je medewerkers moeten zich kunnen identificeren met je merk en dat begint bij het vertellen van jouw verhaal. Denk aan visie, missie, merkwaarden en tone-of-voice. Ook stijlelementen als lettertype, kleurgebruik, logo gebruik kunnen hier in voorkomen. Naast de waarde voor jouw organisatie aan de binnenkant, wordt je merk ook met de juiste boodschap bij de doelgroep geladen. Het brandbook biedt een sterke basis voor alles wat het merk naar buiten brengt.
Neem gerust contact met ons op. We vertellen je graag meer!
- Bram, Brand director