Maak gerust een afspraak om meer van ons werk te bewonderen.
- Bram, Brand Director(024) 76 00 515Maak een afspraak
Met het product Huurpaspoort had Qii een uniek en mooi product in handen. De sleutel tot het snel, gemakkelijk en veilig samenbrengen van huurders en verhuurders.
De ambities van het bedrijf bleven niet uitsluitend binnen de huurbranche. Ze wilden verder. Alleen met een uitbreiding naar andere branches, was de naam Huurpaspoort niet erg geschikt. Tijd voor een merk dat aansluit bij de groei die bij de ambities van het bedrijf past!
Waar willen we heen met het bedrijf? Welke rol behoudt Huurpaspoort? Gaan we verschillende labels naast elkaar voeren? In het begin van het traject met Qii waren er veel vragen. Over het naam en de merkstructuur. Om een passend advies te geven, zijn we gaan praten met niet alleen de compagnons van het bedrijf, maar ook met de medewerkers. In deze interviews kregen we meer duidelijkheid over de ambities van Huurpaspoort.
“Om goed advies te geven zijn we gestart met het interviewen van de eigenaren en medewerkers.”
“De naam Qii sloot perfect aan bij het bedrijf en zijn ambities.”
Met de informatie uit de interviews, is de kern van het bedrijf beschreven in een merkpaspoort. Een handzaam document, waarin het gehele merk, van visie en missie tot kernconcept beschreven staat. Daarnaast is op basis van deze informatie en het marktonderzoek advies gegeven over de merkstructuur van de organisatie. Daarbij kwamen we tot de conclusie dat Qii als naam perfect aansloot bij het bedrijf en zijn ambities!
Met het merkpaspoort als basis en Qii als nieuwe naam, zijn we aan de slag gegaan voor het creëren van een passende visuele identiteit. In het logo vind je een aantal van de belangrijkste uitgangspunten van Qii terug.
“In het logo vind je de drie belangrijkste uitgangspunten van Qii terug.”
“De rood/oranje kleur zorgt voor een geborgen en warm gevoel.”
Bij Qii moet je je veilig voelen. En waar voel je je veiliger dan in je eigen huis. Dit wilden we niet alleen laten terugkomen in ‘de kluis’ als element van het logo. Ook in het kleurgebruik werd dit een belangrijk onderdeel. De nieuwe huisstijlkleuren moesten een geborgen en warm gevoel geven.
Naast het logo is er een passende huisstijl ontwikkeld. Een stijl waarbij de ‘safe’ als basis dient. Deze vorm is hét symbool voor Qii. Het straalt veiligheid en regie uit. Daarnaast is het zo eenvoudig, dat het op diverse manieren toegepast kan worden. Dit hebben we in een huisstijlhandboek vastgelegd.
“Daarnaast is het zo eenvoudig dat het op diverse manieren toegepast kan worden.”
“Net als je thuis aan de muur of in een fotoboek zou doen.”
De ronde hoeken van de ‘safe’ zijn erg kenmerkend voor de vorm. Daarom hebben we gekozen om 2 hoeken te gebruiken als fotokader. Hiermee lijken de afbeeldingen opgeplakt, net als je thuis aan de muur of in een fotoboek zou doen.
Voor de consumenten is Qii te gebruiken via een app. Voor het design van de app zijn we aan de slag gegaan, om te zorgen dat het ontwerp van de app goed aansloot bij de Qii huisstijl. Daarnaast moest de app vertrouwen uitstralen, om te zorgen dan consumenten de app ook daadwerkelijk wilden en durfden te gebruiken.
“De bijbehorende app van Qii moet vertrouwen uitstralen naar de consument.”
“Bijna alle iconen zijn gebaseerd op de 'safe' uit het logo.”
Om vanuit Qii de gebruiker zo goed mogelijk te begeleiden en helpen hebben we een iconenset ontwikkeld. Deze wordt in de app gebruikt en zie je terug op de website, die Qii zelf aangepakt heeft. Een leuk detail; bijna alle iconen zijn gebaseerd op de ‘safe’ uit het logo en hebben dezelfde ronde hoeken.
Maak gerust een afspraak om meer van ons werk te bewonderen.
- Bram, Brand Director