MHB case header MHB case header
MHB

Discover the benefits of more light and space.

PROBLEEMSTELLING

Sinds 1667 is de eeuwenoude ambacht van staalmeesterschap overgedragen van vader op zoon. Maar hoe vertellen we dit?

Toen MHB bij ons kwam, sloot hun visuele identiteit niet meer aan bij het bedrijf. Hun rijke historie, gecombineerd met hun sterke drive om te innoveren en R&D als een van de belangrijkste afdelingen moest terugkomen in hun nieuwe visuele identiteit.

Met hun visie ‘Bring more light & space to architecture’ en hun lange verleden zijn we aan de slag gegaan om een bijpassende visuele identiteit te creëren.

ONZE ROL
RESULTAAT
MHB case presentatie MHB case presentatie

Geïnspireerd door lichtinval

MHB werkt elke dag aan het creëren van meer licht in de woningen, kantoren en gebouwen van hun klanten over de hele wereld. De stalen slanke profielen zijn de meest slanke van de wereld. Een uniek product van hoogwaardige kwaliteit, dat met kop en schouders boven zijn concurrenten uitsteekt. Dit merkverhaal is het uitgangspunt geweest voor het creëren van het logo en de bijbehorende huisstijl. De gehele visuele stijl is samen met het merkverhaal vastgelegd in een brandbook. Een mooi naslagwerk voor MHB zelf, maar ook voor de partners.

“ Discover the benefits of more light and space ”. Deze spreuk is het fundament van MHB zijn nieuwe merkidentiteit."

MHB grijsvlak MHB fotografie licht
MHB fotografie licht

Herkenbaarheid door de jaren heen

de blik naar de toekomst en uiteraard de slanke stalen profielen hebben we een logo en huisstijl gecreëerd die perfect aansluit bij het merkverhaal van MHB. In de typografie vind je een knipoog naar het rijke verleden van het bedrijf.

“Denk je aan MHB, dan denk je aan geel.”

MHB oude logo's MHB oude logo's

Discover the benefits

“De voordelen van de producten van MHB komen terug in de visuele identiteit.”

Vanuit een eeuwenlange traditie in het bewerken van staal heeft MHB zich ontwikkeld tot een succesvol internationaal bedrijf met ruim tweehonderd medewerkers en productielocaties in Nederland en Roemenië. De nieuwe generatie staalmeesters combineert kennis en vakmanschap met een grote dosis bezieling en een can-do-mentaliteit. De expertise, bevlogenheid en daadkracht maken het mogelijk om telkens opnieuw tot innovatieve oplossingen te komen.

MHB nieuwe logo MHB nieuwe logo

More light

Om de visuele identiteit meer body te geven, is het voordeel ‘meer licht’ ook gevisualiseerd. Een abstracte doorvertaling van een lichtstraal is een belangrijk element in de huisstijl. Tegelijkertijd zorgt dit huisstijlelement voor extra herkenbaarheid.

“Meer licht en ruimte in je gebouw.”

MHB brochures MHB brochures

Merkverhaal uitdragen

“Het brandbook is een combinatie van het merkverhaal en de visuele identiteit.”

MHB werkt met veel partners die hun producten verkopen. Als bedrijf wil je natuurlijk ook dat jouw partners het juiste merkverhaal uitdragen. Door het merkverhaal en de visuele identiteit vast te leggen in een brandbook kan iedereen, van intern tot extern, het juiste verhaal met het juiste plaatje uitdragen.

MHB brandbook MHB brandbook
MHB kleuren huisstijl MHB kleuren huisstijl

Dutch Masters of Steel since 1667

MHB mag zichzelf het een na oudste familiebedrijf van Nederland noemen. Sinds 1667 wordt het staalmeesterschap van vader op zoon overgedragen. Om een knipoog te geven naar het verleden, is de keuze gemaakt om dit in de typografie te laten terugkomen. Een klassiek handgeschreven letter als stijlelement en typografische ondersteuning, om de binding met het verleden te behouden.

“Sinds 1667 is de eeuwenoude ambacht van staalmeesterschap overgedragen van vader op zoon.”

MHB typografie MHB typografie

Blik naar de toekomst

“Een website die klaar is voor de toekomst.”

Innovatie staat bij de nieuwe generatie staalmeesters centraal. Ze werken dagelijks, samen met toparchitecten over de hele wereld, aan het ontwerpen en produceren van steeds sterkere en slankere staalprofielen. Een innovatieve website die dit verhaal bevestigd kan daarom niet ontbreken.

Voor iedereen de juiste beeldtaal

In de beeldtaal staan voor de consument de voordelen van het gebruik van MHB profielen centraal; meer licht en ruimte. In de beeldtaal wordt dit getoond door foto’s waar buiten naar binnen wordt gehaald en andersom. Architecten worden op een andere manier geprikkeld. Met detail shots van profielen wordt aan een architect getoond wat de voordelen van MHB profielen zijn.

“Foto’s worden in elke taal begrepen.“

MHB beeldtaal MHB beeldtaal

Brochures

“Een selectie templates zijn gebruikt voor de opmaak van de diverse brochures.”

Een belangrijk middel om de producten van MHB tentoon te stellen, zijn de showbrochures. Deze worden bij de diverse partners gegeven aan klanten die interesse hebben in de profielen van MHB. Er is een brochure per soort profiel. Allereerst zijn er templates ontworpen, die later voor de opmaak van alle verschillende brochures zijn gebruikt. Zo zorgen we voor een consistente uitstraling, maar heeft elke brochure wel unieke content.

MHB cover brochures MHB cover brochures
MHB brochure binnenkant MHB brochure binnenkant
MHB brochure binnenkant

Partnerschap

Het mooie aan onze samenwerking met MHB is het partnerschap. Als brand directors kunnen wij ze helpen met het maken van de juiste strategische keuzes. Vanuit zowel MHB als BYRON is er een vaste contactpersoon, waardoor we snel schakelen. Er is dan ook regelmatig contact over verschillende strategische keuzes die gemaakt moeten worden.

“Met een vaste projectmanager kan snel geschakeld worden voor (strategisch) advies.”

Vraag op maat?

Voor elke vraag hebben wij een passende oplossing.

- bram, Brand director
(024) 76 00 515Maak een afspraak
Vraag op maat?

Voor elke vraag hebben wij een passende oplossing.

(024) 76 00 515
brandalarm

Nieuwe case online!

Check 'm hier