Voor elke vraag hebben wij een passende oplossing.
- Bram, Brand director(024) 76 00 515Maak een afspraak
Rebels. Disruptief. Anders dan anderen. Maar hoe vertellen we dit?
BioBandits maakt al 10 jaar de lekkerste biologische sauzen. Hun disruptieve karakter zorgt ervoor dat ze dingen anders durven aan te pakken. Samen met BioBandits hebben we hun verhaal scherpgesteld en staat het merk klaar voor een nieuwe, frisse start.
In 2021 bestaat BioBandits 10 jaar. Een mooi moment om even bij stil te staan. Een moment om terug te blikken op alles wat er gedaan en bereikt is de afgelopen jaren, maar ook vooral om vooruit te kijken. De biologische sector ziet er nu heel anders uit dan 10 jaar geleden. Ondertussen vliegen biologische producten je om de oren, is overal het stempel 'vegan' op geplakt en is de concurrentie toegenomen. Hoe onderscheid je jezelf in zo'n markt? Wat opviel aan BioBandits was dat ze zich onbewust al onderscheidden van de concurrenten. BioBandits pakt dingen anders aan en dat doen ze graag op hun eigen manier. Het liefst met een goede dosis humor. Ze houden niet van het gebruikelijke en vallen op door hun communicatie. BioBandits is niet bang om van zich te laten horen, zichzelf uit te dagen en statements te maken. Dit rebelse merkverhaal is het uitgangspunt geweest voor het creëren van het logo en de bijbehorende huisstijl. De gehele visuele stijl is samen met het merkverhaal vastgelegd in een brandbook. Een mooi naslagwerk voor BioBandits zelf, maar ook voor de partners.
"Be aware of the Bandits"
Het sokken-in-sandalen stereotype die vegan/biologische consumenten innemen, klopt al lang niet meer. Mensen van alle leeftijden en achtergronden hebben eigen redenen om te kiezen voor biologisch, vegetarisch of vegan. BioBandits is er voor iedereen die van goed eten houdt. Voor iedereen die van humor houdt. Voor iedereen die verrast en uitgedaagd wil worden.
"We are there for everyone who likes good food with fun. For everyone who likes to be surprised, challenged and provoked."
"Shaking up the organic sector with our bold flavors and daring brand"
Het rebelse merkverhaal van BioBandits vroeg in het proces ook om creativiteit in de ontwikkeling van de huisstijl. Spuitbussen verf, stencils en punaises vormden de weg naar een visuele stijl die helemaal aansluit op het merkverhaal van BioBandits.
BioBandits verkoopt sauzen over de hele wereld. Van Canada tot in Italië. Van het Verenigd Koninkrijk tot in Dubai. Een nieuwe visuele identiteit betekent dan ook doorvoering op alle producten en uitingen. Op basis van de nieuwe huisstijl hebben we de nieuwe packaging ontworpen.
"Packaging met Zweedse vertalingen? Inga problem!"
"Lots of mango and a dash of chili on the (web) side.."
No nonsense en met een goede dosis humor. Waarden die de kern van het merk BioBandits vormen en die ook tot uiting komen in de website. De website van BioBandits dient als visitekaartje voor iedereen die nieuwsgierig is geworden na het zien van BioBandits. Consument of private label? Maakt niet uit! We geven een eerste visitekaartje af met een website waar BioBandits vanaf spat!
"That looks criminally good!"
Van productfotografie op de website met zwarte backdrop voor een mysterieuze en rebelse vibe die perfect matcht bij het webdesign, tot lichte studiofotografie van de producten voor leveranciers en distributeurs. Het leukste was misschien nog wel de shoot in samenwerking met foodstyliste Alexandra Hereijgers van Alexstyling. Zij bedacht en creëerde voor elke saus een speciaal gerecht. Samen stelde we op een toplocatie verschillende settings samen voor de gerechten en sauzen, om deze vervolgens vast te leggen voor brochures, social media en toekomstige middelen.
Het mooie aan onze samenwerking met BioBandits is het partnerschap. Als brand directors kunnen wij ze helpen met het maken van de juiste strategische keuzes. Vanuit zowel BioBandits als BYRON is er een vaste contactpersoon, waardoor we snel schakelen. Er is dan ook regelmatig contact over verschillende strategische keuzes die gemaakt moeten worden.
“Met een vaste projectmanager kan snel geschakeld worden voor (strategisch) advies.”
Voor elke vraag hebben wij een passende oplossing.
- Bram, Brand director