Maak gerust een afspraak om meer van ons werk te bewonderen.
- bram, Brand Director(024) 76 00 515Maak een afspraak
Bar Company bestaat inmiddels 10 jaar,
een fantastische mijlpaal. Maar ook een moment van reflectie. Het was tijd om eens kritisch naar de huidige merkidentiteit
te kijken. Zodat het merk weer klaar is voor de komende 10 jaar.
Natuurlijk schenkt Bar Company overheerlijke koffies, prachtige cocktails en leveren ze diverse barconcepten voor ieder evenement. Ze weten zich te onderscheiden in wie ze zijn. Want bij Bar Company weet je zeker dat je altijd goed gezelschap om je heen hebt.
Welk verhaal gaan we de komende jaren als Bar Company verstellen? Om hierachter te komen hebben we gesproken met het personeel, huidige klanten en potentiële klanten van Bar Company. Door de juiste vragen te stellen hebben we het nieuwe merkverhaal van Bar Company kunnen vastleggen in ons genoemde ‘merkpaspoort’. Je gaat met Bar Company in zee als je op zoek bent naar dat stapje extra, de juiste beleving en het gewenste gezelschap op jouw evenement. Bij Bar Company neem je namelijk meer af dan alleen een product of dienst.
“Welk verhaal gaan we de komende jaren als Bar Company vertellen?”
“Bar Company, in good company.”
Een concept met meerdere betekenissen. Bar Company is een bedrijf dat diverse barconcepten kan leveren op jouw evenement. Daarnaast onderscheidt Bar Company zich door het bieden van goed gezelschap. Het personeel staat altijd met positieve energie en een aanstekelijke lach klaar om van jouw evenement een succes te maken. Bar Company, in good company.
“Mensen herkennen ons aan het BC icoon.” Dit is waardevolle informatie geweest vanuit Bar Company waarmee we iets konden. Uit het merkonderzoek kwam naar voren dat ze een modern bedrijf zijn maar ook leverancier van klassieke producten. Daarnaast leveren ze goed gezelschap op ieder evenement. Na meerdere logo voorstellen zijn we uitgekomen op een nieuw modern logo, zonder de herkenbaarheid van het voorgaande logo te vergeten.
“ Een modern bedrijf zijn maar ook leverancier van klassieke producten.”
“Klanten nemen een beleving af bij Bar Company.”
De focus ligt niet op het product of dienst bij Bar Company. Dit wil niet zeggen dat Bar Company geen leverancier is van hoogwaardige producten, maar dat ze juist een stapje extra willen zetten om altijd voor de juiste beleving te zorgen. Door richtlijnen op te stellen voor de beeldtaal (fotografie en video), weet Bar Company het juiste gevoel en boodschap over te brengen via hun communicatiemiddelen. Hieronder zie je een aantal voorbeelden die voldoen aan de opgestelde richtlijnen.
Met positieve energie en het aanstekelijke plezier draagt Bar Company bij aan een ‘goed gezelschap’. We hebben een patroon ontworpen waar de ‘glimlach’ van het personeel centraal staat en wordt doorvertaald naar een patroon om het visuele karakter van Bar Company te versterken. Het patroon is ook in te zetten per barconcept, maar blijft altijd herkenbaar aan de overkoepelende stijl.
“ Met positieve energie en het aanstekelijke plezier draagt Bar Company bij aan een ‘goed gezelschap’.”
“ Bar Company, a good looking company.”
Om de diversiteit aan barconcepten te laten zien hebben we voor ieder concept een zogenoemde ‘patch’ ontworpen. Deze patches worden alleen toegepast wanneer een uiting wordt gerealiseerd voor het daarbij behorend barconcept. Wanneer de patches van een barconcept worden toegepast op een Bar Company uiting, worden ze altijd gezamenlijk geplaatst om de diversiteit aan barconcepten te tonen.
In dit brandbook is te zien hoe de huisstijl van Bar Company moet worden ingezet in zowel online als offline communicatiemiddelen. Een goed gebruik van de huisstijl is erg belangrijk. Met een juiste inzet van deze communicatiemiddelen beïnvloed je letterlijk en figuurlijk de beeldvorming rondom je merk. Een correcte toepassing zorgt voor een eenduidige en herkenbare uitstraling.
“ Een correcte toepassing zorgt voor een eenduidige en herkenbare uitstraling.”
Maak gerust een afspraak om meer van ons werk te bewonderen.
- bram, Brand Director