Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
- Bram(024) 76 00 515Maak een afspraak
Apotheek De Glimlach, een nieuw begrip binnen de apothekerswereld en gevestigd in Nijmegen. De Glimlach is gericht op de toekomst en gelooft in een digitale wereld. Maar hoe ziet dat er dan uit voor zowel De Glimlach als de doelgroep?
Natuurlijk kun je bij Apotheek De Glimlach terecht voor je medicatie en je laten informeren over medicijngebruik. Maar heeft iedere medicatie gebruiker behoefte aan dezelfde service?
We leven in een wereld waarin we gewend zijn om snel met elkaar te kunnen schakelen via o.a. apps en websites, waardoor het het menselijke aspect soms volledig afwezig is. Dit terwijl er een grote groep is van medicijngebruikers die minder bekwaam zijn in het gebruik van digitale producten en juist behoefte hebben aan menselijk contact.
Het logo, ook wel het startpunt tot het neerzetten van een visuele identiteit en vaak het eerste wat de doelgroep ziet van de organisatie. Voor Apotheek De Glimlach hebben we een tijdloos, duidelijk logo ontworpen met een vriendelijk karakter. Daarnaast hebben we het stukje ‘digitaal’ weten te verwerken door een icoon toe te voegen aan het woordmerk waarvan de herkenbare ‘cursor’ als uitgangspunt. Niet te vergeten, de brede glimlach :)
"Het startpunt tot het neerzetten van een visuele identiteit."
"Top! We hebben een logo maar hoe gaat we dit verder doorvertalen naar het gewenste visuele karakter?"
We zijn met het fundament van de visuele identiteit begonnen, het bepalen van geschikte typografie en het opstellen van een kleurenschema. Duidelijke lettertypes met ronde vormen zorgen voor een goede leesbaarheid en sluiten aan op het vriendelijke imago van Apotheek De Glimlach. Bij vriendelijkheid hoort warmte, een van de hoofdkleuren is daarom “Warm White” in tegenstelling tot het steriel wit wat men snel verwacht te zien bij Apotheken. Dit aangevuld met vibrante kleuren dat aansluit op de positieve energie van Apotheek De Glimlach.
Bij Apotheek De Glimlach staan de uiteenlopende behoeftes van de gebruikers centraal en spelen daarom een grote rol in de visuele communicatie. De diversiteit van de medicijngebruikers laat duidelijk zien dat De Glimlach er is voor een brede doelgroep.
"Bij De Glimlach staan jouw behoeftes centraal."
Een ‘custom’ iconen set zorgt voor een betere communicatie rondom de dienstverlening van Apotheek De Glimlach. Natuurlijk wel in eigen stijl :).
"Iconen helpen om de dienstverlening van De Glimlach te belichten."
" We hebben de verschillende behoeftes van de gebruikers in kaart gebracht om ze beter te kunnen helpen met hun vraag."
De website van Apotheek De Glimlach is bedoeld voor verschillende type gebruikers waarvan de behoeftes uit een liggen. We hebben daarom ook de verschillende behoeftes van de gebruikers in kaart gebracht om ze beter te kunnen begrijpen en vervolgens te kunnen helpen met hun vraag. Op basis van de behoeftes van de gebruiker hebben we doelen bepaald voor de website. Zo weten we welke informatie en functionaliteiten nodig zijn om een effectieve website te ontwerpen. Bijvoorbeeld het snel in contact kunnen komen met Apotheek De Glimlach bij vragen over medicijngebruik. Met deze informatie hebben wij een prototype(wireframe) van de website gerealiseerd om deze vervolgens te kunnen testen of zowel de inhoud als functionaliteiten aansluiten op de behoeftes van de gebruiker.
Het prototype is getest en verder geoptimaliseerd. Alle ontwerp keuzes die zijn gemaakt tijdens het ontwerpen van de visuele identiteit zijn nu toegepast op het prototype. Het eindresultaat is een interface dat aansluit op het vriendelijke karakter van Apotheek De Glimlach. Oja, de website is natuurlijk ook geoptimaliseerd voor mobiel :).
"Een interface dat aansluit op het vriendelijke karakter van Apotheek De Glimlach."
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
- BramNeem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
(024) 76 00 515