Branding & Activatiecampagne

placeholder – 2018/2019

Branding & Activatiecampagne

Brasserie ‘t Zotte Lemke is een nieuwe, Franse brasserie in het historische pand ‘Het Lemke’ aan de Lange Hezelstraat in Nijmegen. Met Brasserie ’t Zotte Lemke hebben wij het volledige branding traject doorlopen. Van logo- en huisstijlontwikkeling, tot website en een complete activatiecampagne. Een klus die ons perfect ligt! Bekijk de case en reserveer eens op www.zottelemke.nl voor een avondje bourgondisch genieten!

Waarmee hebben we ze geholpen?

Logo & huisstijl
Webdesign & realisatie
Activatiecampagne
Social media beheer
Drukwerk & raambestickering

“Het mocht allemaal wat ‘Zot’, maar niet al te gek.”

 

Na een diepgaande sessie waarin we de kernwaarden, gewenste beleving en de juiste stijl samen met de uitbaters hebben bepaald, zijn wij aan de slag gegaan met een passend logo en een aansluitende huisstijl. Brasserie ‘t Zotte Lemke moest een bourgondische brasserie worden waar mensen uit heel Nijmegen komen om een avond lang lekker te tafelen en borrelen.

De uitdaging zat in het combineren van de 15e eeuwse stijl van het pand met een uitstraling die past bij een moderne Franse, en vooral bourgondische, brasserie. Daarbij was met de naam ‘Brasserie ‘t Zotte Lemke’ al bepaald dat het iconische ‘Het Lemke’ onderdeel bleef van het geheel. Het mocht allemaal wat ‘Zot’, maar niet al te gek.

Kleuren

Het resultaat is een lamskop met veel detail, zoals vaak een gebruikte stijl was in de 15e eeuw. Het lam heeft de oren wat schuin, geeft een knipoog en heeft zijn tong wat naar buiten. Hij is niet gek, maar heeft de avond ervoor toch zeker een iets te zotte avond gehad. De Engelse top hat en monocle zijn ook typische elementen uit de 15e eeuw.

Om dit in balans te trekken hebben wij hier gekozen voor een moderne en strakke typografie, zoals vaak gezien bij authentieke Franse brasseries in bijvoorbeeld Parijs. De ondersteunende huisstijl kent veel elementen uit het iconische pand. Zo zijn vormen uit het glas in lood en ornamenten uit de gevel terug te vinden in de huisstijl.

 

 

Sfeer en beleving proeven

Ondertussen hebben wij al jaren aan ervaring met projecten in de horeca. Wat we hier zo leuk aan vinden is dat het allemaal draait om het creëren van sfeer en beleving. Dit begint al wanneer je online zoekt naar waar je die avond wil gaan eten.

Met Brasserie ’t Zotte Lemke is dit niet anders. Gasten moesten al met het logo, de huisstijl en de hierop aansluitende middelen een bepaald gevoel krijgen bij ’t Zotte Lemke. Het gevoel dat ze in een uniek pand vol historie bourgondisch kunnen genieten van de authentieke Franse keuken. Maar dan helemaal van deze tijd.
Wat ons betreft is dat goed gelukt!

Voor ons nieuwe restaurant ‘Brasserie ’t Zotte Lemke’ in de Lange Hezelstraat in Nijmegen hadden wij al duidelijk voor ogen wat we onze gasten wilden gaan bieden; goed eten uit de authentieke Franse keuken met een ongedwongen en bourgondische sfeer in de historische ambiance van het pand. En dit allemaal in een modern jasje. BYRON heeft hier met de huisstijl en uitingen een perfecte balans in gevonden!

  • Toon van Rooij
  • Bedrijfsleider
  • Brasserie ’t Zotte Lemke

Wil je nog meer weten over hoe wij dit project hebben aangepakt?

Voor Brasserie ’t Zotte Lemke hebben wij dus ook een complete activatiecampagne verzorgd. De onderstaande video is een onderdeel van deze campagne geweest. Onlangs schreven we ook een blog waarin we verder in detail vertellen hoe we dit hebben aangepakt.

Brandingtraject
NYMA

Naar vorig project

Brandingtraject
De Nassau

Naar volgend project