Brandstof voor jouw merk

Wij zijn bij BYRON constant bezig met de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van design, communicatie en development. Wij zijn dan ook niet te beroerd om de brandstof waarop wij draaien met jou te delen. Laat je inspireren, informeren en verassen door onze blogs.

Kopjecino met Willem

Stel; de koning nodigt me uit om een kopjecino te komen drinken. Waarom ook niet? Als hij betaalt. Dan zorg ik er niet alleen voor dat ik er die dag goed uitzie, maar ook dat ik goed klink. Waar ik, in minder elitaire gezelschappen, iemand nog wel eens begroet met faka of alles goed pik? kan ik me voorstellen dat ik dat achterwege zou laten...

5 Netflix titels die je gezien moet hebben als branding professional

Netflix is tegenwoordig hét medium voor on-demand tv. Met een eindeloos aanbod aan films en series leent het zich perfect voor een rustig avondje chillen of een grondige bingewatch-sessie tot twee uur ‘s nachts. Netflix telt in Nederland ruim 3600 titels. Het is daarom logisch dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. In deze blog ga ik een aantal titels toelichten...

BYRON brand directors

Wij maken merken. Stiekem doen we dat al best lang, maar het heeft even geduurd voor we zelf het juiste merkverhaal geformuleerd hadden. Gek is dat hè? Dat je ergens heel goed in kan zijn, maar zodra je het voor jezelf moet doen wordt het opeens lastig. Probeer eens 5 goede eigenschappen van de persoon naast je op te noemen. Doe het nu eens voor...

Wanneer merkbewaking te ver gaat

Bij BYRON zijn we iedere dag druk bezig met het bewaken van de merken die we helpen bouwen. Een consistent merk is super waardevol en we doen er alles aan om dat zo goed mogelijk voor onze klanten te realiseren. We hebben daarvoor allerlei methoden en manieren om onze partners dit te kunnen beloven. Het gaat uiteraard een stuk verder dan de toepassing van de...

Een merk met ballen

Het is zondagochtend 10 uur en het fluitsignaal van de scheids klinkt. De wedstrijd is begonnen. Na 18 blunders, 36 schoten die alle kanten op vliegen behalve de juiste en een paar slidings die eigenlijk waren bedoeld op de bal, gaan we de rust in. We staan maar met 1-0 achter en het geloof om te winnen is er zeker nog! Ik loop met de...

De 10 BYRON essentials

Misschien was het je al opgevallen; maar wij houden nogal van essentials bij BYRON. Zo introduceerden we onze nieuwste aanwinst Louanne destijds al met een video waarin ze haar essentials uitlicht (spoiler: Louanne houdt nogal van kaas). Ook kun je op onze teampagina doorklikken naar onze persoonlijke pagina’s met meer persoonlijke informatie over onszelf en jawel, you guessed it, onze essentials! Neem onze kantoorgorilla en...

7 Nederlandse merken om trots op te zijn

Iedere dag komen we in aanraking met talloze merken. En waar merken zijn, is reclame. De bekende, gevestigde merken zijn volop in beeld. Denk aan alle commercials van Albert Heijn of aan iedere keer dat 007 a.k.a Bond, James Bond, weer eens een Heineken wegtikt voor hij met één kogel acht ‘bad guys’ omlegt. Dit zijn Nederlandse merken waar, of je nu wilt of niet,...

Een beleving zegt meer dan 1.000 woorden

Begin februari ben ik begonnen met de minor Eventmanagement. Ik dacht: dat doe ik even, een concept bedenken en het daarna daadwerkelijk uitvoeren. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Maar ik kwam toch al snel van een koude kermis thuis. Zeker na het kijken van de documentaire ‘FYRE: the greatest party that never happened’. Voor degene die het nog niet gezien hebben, een voorbeeld...

Waarom genres bij branding horen

Er zijn talloze blogs, artikelen, podcasts en boeken die je haarfijn uitleggen hoe jij de branding van je merk moet gaan aanpakken. Door middel van lijstjes, tips en infographics word je stap voor stap begeleid, om op een unieke manier te communiceren met je doelgroep. De meesten van ons lezen deze artikelen, volgen de stappen en voeren ze vervolgens uit. Kortom, iedereen doet vrijwel hetzelfde...

Van hoofd naar hart met storytelling

Wie ben je? En wat is je verhaal? Volgens mij zijn er maar weinig bedrijven die hier direct een ijzersterk antwoord op hebben. De missies, visies en beloften vliegen je om de oren, maar laten we even eerlijk zijn. Kan jij (zonder het op te zoeken) meteen zeggen wat de visie van een van de grootste merken ter wereld, Coca-Cola, is? Nieuwe marketing draait om...

De kracht van personal branding

Dagelijks werken wij voor diverse mooie klanten aan de branding van hun organisaties. Waar staat een organisatie voor? Wat is het merkverhaal? Hoe wordt dit visueel vertaald en consistent uitgedragen? Allemaal belangrijke vragen om een organisatie als sterk merk in de markt neer te zetten. Maar hoe zit het met personal branding? Het verhaal achter een persoon?  Personal branding is zeker niet nieuw. Onbewust werk...

Een verticale wereld

Waar we vroeger nog een fotograaf inhuurden, zijn we tegenwoordig steeds meer onze eigen fotograaf geworden. Onze smartphones maken haarscherpe foto’s en video’s. En met een app als Instagram is een middelmatige foto met één swipe kanshebber op een International Photography Award. Opeens is iedereen een professional. Het betekent ook dat we gewend zijn geraakt aan diverse en nieuwe formaten en schermen. We gebruiken onze...

Zot, maar niet al te gek.

Afgelopen twee weken waren de twee(!) feestelijke openingen van Brasserie ‘t Zotte Lemke op de Lange Hezelstraat 59. We hebben hier met ons team van BYRON genoten van live muziek, hun zelfgebrouwen biertje 'Zotte' in samenwerking met de Oersoep (aanrader!) en vooral van het enthousiasme van de grote opkomst. Met Brasserie 't Zotte Lemke hebben wij het volledige branding traject doorlopen. Van logo- en huisstijlontwikkeling,...

Een panna als afscheid

Hi, ik ben Renee en ik heb de afgelopen maanden de plek van communicatie stagiaire mogen vullen binnen het team van BYRON. Aangezien ik spontane migraine krijg van het woord lipstick en bij hoge uitzondering van een bruiloft de nagellak achter uit een vergeten laatje haal, voelde ik mij al snel op mijn plek in een team met bijna alleen maar mannen. De eerste dagen...

Brandstof voor jouw merk